Friday, October 28, 2011

Cuti-cuti 1Malaysia Night Travel Fair- i-City Shah Alam (28-30 Oct 2011)


Rebutlah tawaran pelancongan terbaik 
dan 
pakej pelancongan yang menarik di 

Cuti-Cuti 1Malaysia Night Travel Fair!
Bermula 
28 hingga 30 Oktober 2011 
dari 5 pm hingga 12am
  di i-City, Shah Alam 


banyak aktiviti-aktivit menarik yang di sediakan,  
travel bargains, contests and giveaways!


JOM Cuti-Cuti 
1Malaysia
 
 

Thursday, October 27, 2011

Wedding Cupcakes Special

 





Wedding Cupcakes Special dari Kak Su ^^
terima kasih yang tak terhingga buat Kak Su sekeluarga..
Cupcakes yang cantik dan sedap-sedap nie hadiah 
dari Kak Su untuk majlis perkahwinan abg efa...
thanks kak Su :)


selain cupcakes, Kak Su juga ada jual
Kerepek Ubi Pelbagai Perisa, Tempeyek,
Apam Polka Dot, Muffin dan Coklat. 



bagi yang berminat,
untuk pertanyaan atau tempahan,
boleh kunjungi Blog Kak su ^^



thanks sudi baca ^^

Tuesday, October 18, 2011

adab menyikat rambut







  1. Rasulullah S.A.W. melarang menyikat rambut di dalam kamar mandi kerana boleh melemahkan umbi rambut
  2. Hendaklah duduk ketika bersikat kerana ia akan menguatkan otot jantung
  3. Elakkan menyikat rambut secara berdiri karana ia akan melemahkan jantung
  4. Orang yang bersikat ketika berdiri akan terjebak dalam masalah hutang
  5. Makruh menggunakan sikat yang di perbuat daripada perak atau bersadur perak



thanks sudi baca ^^


Thursday, October 13, 2011

hidup ini indah^^

 



senyum lah senyum lah
ahai cek mek molek :)
^^



pssstt** tetiba rasa rindu pulak kat si comel =_=


^^



Tuesday, October 11, 2011

Thank You ALLAH ^^

 



Thank You Allah

The Sky Is Clear
The Air Is Clean
The Land Is Green
Thank You Allah
Thank You Allah

The Path We Walk
The Lines We Talk
The Things We See
Thank You Allah
Thank You Allah

When I Sleep
When I Eat
When I Breath
Thank You Allah
Thank You Allah

Say Thank You Allah
Thank You Allah

Every Walk The Fate We've Got
The Light We Live
Don't Forget To Say Thank You Allah

In The Night And In The Day
Every Morning After Prayer
I'll Never Forget To Say Thank You

There Are Times When I'm Alone
Feeling Sorrow Or Not So Strong
I'll Pray To You And Say
Thank You Allah
Thank You Allah

So Friends Everytime Remember
Allah The Most Merciful
Say Thank You Allah
Thank You Allah
 


Raihan

 

Tuesday, October 4, 2011

Kelas Masak Memasak ^^




Pensyarah muda sedang menunjukkan skill hebakkk ^^ 
kitchen 6- Faculty Hotel & Tourism UiTM Shah Alam.
[Bachelor of Tourism Management Minor Culinary]
"semoga hari ini lebih baik dari semalam dan
semoga hari esok lebih baik dari hari ini"
aminnnnnnn ^^

di mulakan dengan Bismillah..di sudahi dengan Alhamdulillah..
begitulah sehari dalam hidup kita,
mudah mudahan di berkati Allah ^^


Berita pagi ini di mulakan dengan perasaan bahagia dan hati berbunga bunga..cewaahh ^^
untuk pengetahuan kalian, hari ini [SELASA/TUESDAY] adalah hari yang sangat di nanti dan di tunggu tunggu oleh saya dan rakan rakan.. okey TIPU. 

owwhh..sebenarnya sangat tidak best tatkala selasa muncul tiba =_=
kerana dan kerana hari selasa adalah hari yang di harapkan tidak akan muncul..
biarlah rabu terus meloncat tiba dengan riang gumbira....boleh?? sambung balik...
kerana dan kerana dan kerana lagi selasa merupakan hari letih sedunia..erkkk T_T

MAAF lah..ter-EMO sikit...hehehehe ^^
sebenarnya

setiap hari selasa, kami pelajar pelajar jurusan Pengurusan Pelancongan UiTM kampus Puncak Alam semester 6 terpaksa berulang alik ke kampus Shah Alam kerana mempunyai 1 subjek yang memerlukan kitchen... [kampus Puncak Alam takde dapur T_T] owhh..jauhnya hendak ke sana demi memenuhi kehendak subjek Food Styling.. =_= macam skema jew ayat nie =_=
ini tidak adil...!! tumbuk dinding tanda protes! tipu lagi =_=

seharian kami di kampus Shah Alam..
7.30pagi gerak dari Puncak.. kelas mula 8.30pagi..
masak memasak sambung lagi kelas sampai lah 6.30petang.. =_=

 pancake  ^^

tetapi tidak mengapa kerana dan kerana..
ianya berkaitan dengan FOOD iaitu makanan..
adakah anda suka pada makanan?? hehehe ^^

Subjek Food Styling nie berkaitan dengan stail makanan..ehh??hehe ^^
kami kena sediakan makanan a.k.a masak memasak
lepastuu makannn hias cantik cantik comel comel dan
tangkap gambar banyak banyak secara kreatif lagi inovasi..=_=
itulah kerja kami....
contohnyaaaaa.....

ini lah Food Styling ^^



ada style tak?? ^^


sekian, selamat menimba ilmu...
siap siap nak pergi kelas masak memasak ^^




thanks sudi baca ^^

Monday, October 3, 2011

Lirik Berdua Bersatu [FORTEEN]

 
-Lirik dan official video lagu Berdua bersatu-

BERDUA BERSATU 

Kenapa cinta kita
Selalu saja diduga
Bagai ada tak merestu
Kita berdua bersatu

Atau mungkin kau dan aku
Ditakdir untuk berpisah
Walaupun melawan arus
Kita berdua bersatu

Seringkaliku mendengar
Patah tumbuh hilang berganti
Tetapiku tidak mahu
Cinta selain darimu
 
Jika denganmu salah
Kutak mahu yang benar
Jika denganmu rebah biarlah kutercalar
Walau dilanda badai
Kusanggup kerna ku mahu
Kita berdua bersatu

Jika denganmu kabur
Ku tak mahu yang jelas
Jika denganmu hanyut
Biarlah aku lemas
Walau dilanda ribut
Kusanggup kerna ku mahu
Kita berdua bersatu
 
 
 
 
*ku sudah jatuh cintan dengan lagu ini*
wink wink..!! 
^^


TERIMA KASIH :)

 
KakiBlog