Monday, February 28, 2011

Bila hidup di landa masalah....



Assalamualaikum..
entri ini khas untuk luahan hati ku..
ikhlas dari hati yg ting tong..huhu
dah lama rasa tak update blog..jarang-jarang..
entah di mana hilang nya semangat ku untuk blogging..huhu
semua orang ada masalah sendiri kan?
masalah tu ape ye? makanan ke?hehe
masalah adalah problem..problem adalah masalah..
hah, kan masalah nama nya tu..hehe
yang penting, jangan cari masalah ye...

aku juga insan biasa
 yg bisa di sakiti dan menyakiti
yg bisa di lindungi dan melindungi
yg bisa di cintai dan mencintai

sejujurnya hati ku tak tenang ketika ini
tapi ku yakin, setiap yg berlaku pasti ada hikmah
YA ALLAH hanya pada Mu ku berserah
ku bersyukur di atas segala Nikmat kurniaan Mu

walaupun kita ada masalah
jangan tunjuk kat orang
tak perlu kata apa-apa
SENYUM


10 comments:

kartikha said...

aku kan ade pahh..buzz buzz jer aku..=))

efa nur said...

ika:terima kasih sahabat.. :)
nanti kalau ak dh betul2 ting tong, ak buzz ko k..hehe
ak stress sebenarnye..huhu

tQ so much my dear..:)

kartikha said...

aku pon stress jugak..mari lh tiong bersama2~

efa nur said...

okey, cune r 2..
mari laah kite same2...hehe

TAYAR PANCIT said...

hai saye da join awak :) http://tayarpancit.blogspot.com/2011/02/mesti-tengok-seriussumpah-lawak.html

eelobor said...

yer betul, apabila ada masalah, kembalilah kepada-Nya. mengadu apa saja dan memohon kepada-Nya. Insya Allah, selagi kita hidup selagi itu akan wujud masalah. hidup tak normal tanpa masalah kut.

Sesungguhnya setiap ujian itu telah di janjikan akan mampu di tanggung atau di galas bebanannya.

Sabar amat penting.

sya hassan said...

sabo ye efa.. stp mslah msti ad jalan penyelesaian an? :) sabo eak.. wink2*

sarah mohamad said...

Sabar ye Efa. setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya. cool dear :)

efa nur said...

thanks Tayar Pancit, abg eelobor n sya a.k.a cik gebu.... :)

efa nur said...

okey sarah..thanks dear.. :)

TERIMA KASIH :)

 
KakiBlog