Photobucket Photobucket Photobucket

Wednesday, March 23, 2011

research punya pasal..


okey, ini kisah semalam sebenarnya (22March 2011)
ingat nak update semalam tapi tak berkesempatan..hehe
dah lama tak update blog...sibuk dengan assignment..research..
dan mood blogging pun dah ke laut...hikhikhik
semalam.....

    "kring...kring...kring..." telefon berbunyi....hehe
    "hello...yes..siapa nie?" mamai...
    "hey bertuah...tak bangun lagi ke?"
    "dah pukul berapa nie eyk?" sambil tengok jam..
alamaakkk.....!!!
7.45am...
 what....??? aku ada kelas research laa pukul 8.30am nie...
aduyaaiii...selalunya pukul 8.00am aku dah keluar bilik...
tengok-tengok kat luar hujan rupanya..patut laa sedappp tidur...lalala
takpe laa..buat takda apa-apa ye...

padahal hari nie adalah hari penting ye kawan-kawan..haha
8.30am-1.20pm ada kelas research...ada presentation lagi...
okey, aku siap-siap macam biasa..8.30am baru nak keluar bilik..hikhik
hujan masih belum berhenti..sejukkk... :)

dengan semangat yg jitu, aku pun menuruni dua ratus lebih anak tangga..haha
demi menuju kejayaan..ini lah laluan harian ku untuk ke kelas...
hahahaha...skema giler ayat..poyo jelaa kau...hehe
 
 tangga UiTM Puncak Alam..

pandangan dari tingkat 10 fakulti..yg hujung tu kolej..
      
okey,sampai luar kelas dekat pukul 9.00 dah...
pusing-pusing dulu kat luar kelas (tingkat 12)..
ada presentation..tapi tak semua kena present hari nie..random..
sebelum pergi kelas rasa confident tak kan kena present hari nie..
tiba-tiba rasa berbelah bagi..hati kata tak payah laa masuk kelas..
sebenarnya segan nak masuk sebab dah lambat...haha
lepas tu dapat mesej dari Atiqah.. "wei, ko present no.5"
mak aaiii....!!! No.5?? dah laa tak prepare ape lagi nie..huhu
bertuah nya diriku...lalala dan di sebab kan belum masuk kelas lagi,
dengan muka comel nya, aku terus turun bawah... pergi jalan-jalan...haha
konon nya tak nak masuk..tak nak present hari nie...hehe
aku pun duduk laa dekat study room kat level bawah...bestnya..haha
lepastu dapat mesej dari Apen.. 
"efa kat mana?" "tak masuk kelas ke?"
hehehe..call Apen..lepastu Tiqah mesej lagi..Kimmey buat misscall jew..hehe
tiba-tiba rasa ramai pulak yg ambil berat pasal aku nie..hahaha
bukan tak nak masuk..tapi tak ready lagi laa...huhuhu
bila Apen ngan Tiqah cakap "kalau tak present dapat 0"
terus aku masuk kelas..lantak laa..tak ready pun takpelaaa..present je..
masuk-masuk je, Tj tengah present..dan lepas nie giliran aku pulak..huhu
dengan muka pink nya aku present dengan tenang hari nie...
first time tak rasa gementar masa present..haha
nasib baik laa masa sesi pertama presentation, mood Prof baik lagi..hihi
tak sangka aku antara insan bertuah kena present awal..haha macam kelakar pulak..
tapi overall tak puas hati laa dengan presentation sendiri..huhu
lain kali ingat kata-kata nie okey..!

"practice make perfect"



dan yg pasti nya aku rasa sangat bahagia bila dah present..hehe
lepas azab woow...hikhik baru 11 orang present..
dan good luck buat kawan-kawan yg belum present lagi ye..hehe


sekian, cerita budak sekolah...

2 comments:

Adena Baheera said...

hehe~cane leh tbgun lmbt cik efa weh..hee..neway,mmg cam rsa tlepas dr beban yg sgt besa tau bla da present research..:)..gud luck pla ngn final nnt..:)

Efa Nur said...

hahahaa...sbb hujan..nyaman sgt tido 2..kihkih mekasih cik ayda..:D

gud luck to u to0ooo k :)

TERIMA KASIH :)

 
KakiBlog