Sunday, November 28, 2010

cakap BODOH pun kena LOKAP

Terengganu, 5 remaja yg menaiki kereta Perodua Kancil tidak mahu memberhentikan kenderaan mereka ketika polis membuat pemeriksaan jalan raya, malah mereka melawan pihak polis dengan mengeluarkan perkataan 'bodoh' kepada anggota yg bertugas. Akhirnya remaja tersebut di berikan 'hadiah' menarik iaitu tidur di lokap selama 5 hari..hahaha macam best kan..tergelak besar aku tengok berita nie kat Buletin Pagi 7.30am kat TV3 tadi (28/11/2010)

patut ke anda rasa remaja tersebut dapat hadiah macam 2?
pada aku,memang la tak baik remaja tersebut buat macam tu.lebih-lebih lagi melawan dan mengeluarkan ayat-ayat kesat kepada pihak berkuasa seperti itu..tercabar w0oooo.....hahahahaha.....
sebab ape aku gelak??meh sini..nak cerita sikit....hekhek

aku pun ada kisah ngn si POLIS a.k.a Tok Lis nie..
pada malam 8Mac2008..
(walaupun dh lame berlaku,tapi tetap di ingatan beb..hehe)
kejadian berlaku di Indera Mahkota Kuantan,Pahang..
aku ngn member g jalan-jalan..si member aku nie wat jahat sikit. bukan ape,malam tu jalan lengang tak banyak kereta, so sebab kami naik motor jew, die pun g ikut jalan yg berlawanan arah..sebab nak masuk simpang tu dekat je tapi kena u-turn jauh kat hujung. ingatkan line clear..tapi rupenya kat situ ade kereta polis peronda lalu lalang..haha dah nasib badan..dan berlaku lah insiden kejar mengejar..cuak waa cakap lu...kehkeh dah macam drama gerak khas (alaa..yg cite polis-polis tu..hehe) aku yg membonceng kat blakang dah bace macam-macam doa..haha sebab member ak g pecut motor nak lari dari tok lis tu..kihkih
sebab mmg kami salah...last sekali bila tok lis tu bagi arahan terakhir "nak berenti atau kami himpit??"
cuak kn..kn..???haha aku awal-awal dah suruh member aku berenti tapi die tak nak dengar cakap aku..aku mampu senyum jelaaa..hehe

bila dah berenti tu, kami pun buat la mesyuarat tepi jalan...dapat ayat dari tok lis tu tak payah cakap laa..lu pikir laa sendiri..haha tok lis tu ada 2 orang.lama juga laa tok lis ambil masa nak selesaikan masalah nie..hahaa pok pek pok pek..tup tap tup tap....bla bla bla la laaa....

dan akhirnya, tok lis beri kata putus pada kami
"bagi RM100 atau angkut pergi balai"
masa tu jujur aku cakap, aku memang cuak..lagipun pertama kali kena tahan polis tu..hukhuk
tapi tak sangka aku, 'baik hati' betul laa si tok lis tu...
rugi aku sebab takut punya pasal sampai aku terlupa nak ambil no plat ke no id atau nama mereka..
kalau tak,boleh buat report polis..hehe menyesal aku..hukhuk kalau tak,siap lah kau..hahaha (gelak jahat)
dusshh~~dusshh~~~dusshh~!!!
tak baik tau..menyalahguna kan kuasa anda!

anda pernah ke?hehe

10 comments:

Khumaera Ismail said...

maera penah kena..tp dia ta mintak duet la..dia mintak no tepon..tpaksa ar bagi..huhuhu~

efa nur said...

maera, mintak no tepon? lagi maju tu..kihkih terpaksa kn..efa fhm..hehe :D

apezs shah said...

iyeke efa.. teruknya perangai..
saya tak pernah kena tapi cxsuka dgr perkara mcmnie.

efa nur said...

ye apezs...huhu terpakse laa bg duit die mintak tu..nk selamat kn..n takut punye psl kat tok lis tu..hukhuk

azwa_amani said...

uisshh..x telus lah polis malaysia...xleh pakai trademark mereka tu....:)

Infinity Cinta said...

hehe..kalau polis yg mintk no.tepon tue ...tue polis nk menggatal...haha...
tp kalau polis yg mintk duit plak..memg xberetika...dah makan suapan dah tue...kita pown da dpt setompok dosa kt situ..

Fariq said...

wah byk sgt tu 100,,
biasenye 10 pon dh ckup,,

ChipCoklat said...

Mula2 Chip nak cakap...cerita pertama tadi memang patut pun kene dok lokap...dah x kurang ajar..sapa x marah...bahasa tu kene jaga..bahasa menunjukkan kita hormat org lain...

cerita yg kedua tu..polis macam ni elok dia yang masuk lokap...dah la x berintegriti..salah gunakuasa..dan mengambil kesempatan..tambahan plak..menambah saham dosa di akhirat..hemm..bertimpa2 masalah polis tu..patut efa lapor je pada pihak SPRM...baru tau polis tu..tp yela kan...dah takut..org kate otak seminit nye pikir...hehehe...

Mr Ceym said...

patut buang je polis tu..haprak punya polis

Anonymous said...

adik aku pong kena tahan masuk lokap gak coz kata bodoh kat polis. tapi aku tak salahkan adik aku coz aku rasa pihak polis kdg2 tak guna kusa dengan beto. ada ke patut pergi jerit kat telinga suruh beratur..mau pecah gegedang telinga...boleh tembus...haha. apalagi dia pun bengang terus sound polis bodoh.. xpasal2 kne dapat duk homestay, mkn free n bayar denda 50 ingit.

TERIMA KASIH :)

 
KakiBlog