Tuesday, November 23, 2010

POSMEN KEJAM...!!!


Assalamualaikum dan selamat pagi....
hari nie sy nak luah kan sikit perasaan tak puas hati kat POSMEN 
MAAF,sy tak tujukan pada semua posmen tapi
untuk posmen yg menghantar surat di kawasan rumah sy nie.
sebab ape sy cakap POSMEN KEJAM..??
kerana di sebabkan posmen,sy terlepas
panggilan TEMU DUGA untk SPA
(Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia)
posmen tak buat kerja dengan betul..!!!
nie surat panggilan yg sy dapat.
surat panggilan temuduga nie bertarikh 27/10/2010
tarikh untuk temuduga pada 9/11/2010
untuk jawatan PEGAWAI IMIGRESEN 
tetapi malangnya
surat nie sampai kat tangan sy semalam, 22/11/2010 (isnin)
dua minggu lepas tarikh temuduga
sedih sy bila dapat surat nie semalam
KEJAM NYA POSMEN itu...!!!
macam nie ceritanya...

selalunya memang posmen akan hantar surat kat rumah sy
tak pernah pun silap sebelum nie
tapi entah mcm mane kali nie untuk surat temuduga nie boleh pulak
en.posmen tu hantar kat tempat lain.
(surat nie penting bagi sy taw)
en.posmen hantar kat kedai kawasan rumah sy nie..
kedai tu dah bertahun2 sy tak pergi sbb xde benda yg sy nak beli di kedai tu.
tiba-tiba semalam ade budak dtg rumah hantar surat nie
bdk tu cakap surat tu dah lama,die baru perasan milik sy..
dah buruk pun surat tu...dh expired pun..
isshhh..isshh..isshh...apesal laa ko tak bagi tahun depan jew...huhuhuk
tapi yg pasti POSMEN tu KEJAM..!!
sampai hati kau kan..time surat lain-lain 
tak nak pulak kau salah hantar..tapi....urmm...
takpe laa..mungkin bukan rezeki sy..huhu
ye,sy tau sy masih belajar lagi...
tapi sy nak sangat pergi temuduga tu...nak cari pengalaman..
bukan senang kan nak dapat panggilan temuduga SPA tu..huhu
sy buat permohonan SPA tu tahun lepas..
lepas habis pengajian diploma..
takpela..insyaAllah lain tahun boleh dpt lg..huhu
buat POSMEN-POSMEN malaysia,
buat lah kerja anda dengan ikhlas & jujur ya..

Terima kasih en.posmen..!!!


6 comments:

ULtradya said...

awak boley col spa la bgtaw...temuduga boley atur tuh....susah nk dipanggil temuduga lagi bila dh dpt awak x p tau.nti jd mcm saya...huwaaa

efa nur said...

ye ke awk..??huhuhu
alamak..nie yg x best nie..hukhuk
ok..nti sy try usaha k..thanx ya..:)

azwa_amani said...

sedihnyer amani dgr efa..efa leh kol spa balik lah...ini masalah teknikal..n mereka akan consider dengan kes2 mcm nie..ok...

nora said...

cepat kol skangggg

♀shazli♂saadah said...

giler siot punyer p0smen..
bkn senang nk dpt spa.!

AiMaN said...

ala..cedeynya kt efa..sape la posmen tu..nanti atok pegi ketuk2 dia..

xde ke peluang ke 2 ke? ke 10 ke? hehehe

TERIMA KASIH :)

 
KakiBlog