selamat pagi kepada kawan-kawan,semoga hari-hari anda di sinari kebahagian di dunia hingga akhirat kelak..aminn... okay,berkenaan dengan tajuk kita pada hari ini, "The customer is always right" atau dalam bahasa melayu, "Pelanggan selalu betul", hehe..benarkah slogan ini boleh di pakai? ye,saya akui memang benar hak sebagai seorang pelanggan adalah sangat istimewa..hehe kerana pelanggan sentiasa merasakan diri mereka betul..hah,betul tak? betul kan..sebab saya pun pelanggan, anda pun pelanggan kan..kan..??hehe
tapi pada pandangan saya,ayat tu tak boleh di pakai untuk semua keadaan. sebab apa? meh kita kupas isu ini..jommm....!!! :)
sebenarnya ada sebab kenapa saya nak bangkit kan isu nie, kerana tak puas hati dengan layanan seorang penjual wafer di kedai sebuah pasaraya. kisah nya macam nie, malam tadi saya bawa mak dan adik saya ke sebuah pasaraya yang terletak di bandar baru bangi, sebelum balik si adik minta wafer dan kami pun singgah la ke kedai wafer. sebaik saja sampai, kami terus membuat pesanan 1wafer
sementara menunggu wafer tu siap, datang lagi dua tiga orang nak beli wafer juga. sepatutnya siapa yang datang dulu, dia la di layan dulu kan. tapi penjual tu bagi wafer yang dh siap tu pada pelanggan yang baru datang.
kalau ikutkan hati nak saja saya 'sound' si penjual tu. tapi tak sampai hati pulak nak jatuh kan air muka beliau. MAAF laa..saya memang panas baran,lebih-lebih lagi isu macam ni. terus saya cakap dekat mak, "jom laa balik.." tapi mak cakap, "kesian pulak dekat adik, beriya nak makan wafer.."huhu terpaksa la tunggu...
so, di sini kat mana hak sebagai seorang pelanggan?
dimana pelanggan yang selalu betul tu?huhu
Betul ke??
nampak remeh ke isu ni? bila anda merasa baru anda tahu.
anda bagaimana? ada pengalaman macam ni? best tak?hehe
kisah ini akan bersambung....
7 comments:
customer mmg sllo betoi. walaupun dy salah! keh keh.
hahaha...i like...kihkih
tawu xpe...hehe yg penting customer harusss menang..haha :D
mekasih chentaMAYA :)
customer alwayz right...klu kita as a customer, memang kita nk betul jer..tp if kita jadi org yg melayan customer, maybe len..kita maybe salah..huhuhu..kena tgk keadaan gak la..
customer is always right..sokong tu..kita pengguna mmg harus semuanya betul...sb kita yg membeli hahaha..
wanieyz: betul tu..efa sokong..kena ikut keadaan jgk kn..hehe :)
efa: haha..i lagi suke ayat u tu...kihkih kalau kita x beli, dorg xde untung kan..haha ;D
ala yat tu dicipta utk menunjukkan kualiti pengguna. tapi nan ado je semuanya
dem.. gua tak setuju..sbb gua peniaga.. customer mintak mende pelik2 bajet byk duit boleh buat macam2 kat opelayan nih..
dem la kalau pikir balik...
Post a Comment